Muziekopleiding

Harmonie St. Joseph beschikt over een eigen opleiding voor leerlingen met koper-, hout- en slagwerkinstrumenten. De opleiding vindt plaats onder auspiciën van de KNMO, de Koninklijke Nederlandse Muziek Organisatie.

Dwarsfluit
Marloes Berden

Koper
Mannie Beckers

Klarinet en Saxofoon
Joke van Loon

Slagwerk
Tim Verstegen

→ Meer over docent

Onze opleidingscommissie bepaalt in overleg met het bestuur het opleidingsbeleid en zorgt voor de begeleiding van de leerlingen en contact met ouders/verzorgers. De commissie organiseert tevens een jaarlijkse voorspeelochtend. Daarnaast kunnen leerlingen meedoen aan een solistenconcours in de regio.

Plezier hebben in muziek maken vinden wij belangrijk. Maar met plezier bij onze muziekvereniging zijn is misschien nog wel belangrijker! Naast de reguliere lessen die je volgt bij onze muziekdocenten, kun je elk jaar aan activiteiten van onze Jeugdontspanningscommissie meedoen die een lidmaatschap van St. Joseph extra leuk maken. Jaarlijkse hoogtepunt is het Jeugdkamp!

Vragen?

Dwarsfluit docent
Marloes Berden

Marloes studeerde af als docerend en uitvoerend musicus dwarsfluit, met aantekening piccolo, aan het Maastricht Conservatorium. Ze geeft dwarsfluitles aan de leerlingen van onze vereniging en andere muziekverenigingen in Zuidoost-Brabant en Noord-Limburg. Ze is ook verbonden aan Co. de Cultuurontwikkelaar (voorheen Kunstencentrum Venlo).

Slagwerk Docent
Tim Verstegen

Tim studeerde slagwerk en directie aan het Conservatorium Maastricht. Bij onze muziekvereniging geeft hij slagwerklessen. Ook is hij dirigent van diverse verenigingen in Noord- en Midden-Limburg. Daarnaast componeert hij voor film, tv & games waarin hij nog een Master of Fine Arts volgt aan de Chichester University.

Klarinet en Saxofoon docent
Joke van Loon

Joke studeerde af op saxofoon aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten in Tilburg en het Conservatoire à Rayonnement Regional in Limoges (Frankrijk). Bij onze muziekvereniging geeft ze zowel saxofoonles als klarinetles.

Koper docent
Mannie Beckers

Mannie studeerde af als koperdocent en hoornist aan het Maastricht Conservatorium. Bij onze muziekvereniging geeft hij zowel hoornles als trompetles. Daarnaast dirigeert Mannie ons jeugdorkest De Bende van Jozuf. Hij is eigenaar van Hafa’s Cool die opleidingen bij diverse HaFaBra-verenigingen verzorgt. Tevens doceert hij aan de Cultuurontwikkelaar (voorheen Kunstencentrum Venlo).